Żarówki dające 100% więcej światła
Zwiń
X
-
Troche bardziej ogolnie, ale czytales ten temat przed zalozeniem swojego?
obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Nim nie miałem ksenonów, zawsze używałem takich żarówek (odkąd się pojawiły lub odkąd się dowiedziałem, jakoś od 2002 roku chyba). W zwykłych reflektorach dają bardzo dużo. W soczewkowych już trochę ten efekt jest gubiony. Przy ksenonach zmieniam zawsze żarówki do długich na lepsze właśnie. Przerobiłem wiele modeli wielu firm, od ok. 5 lat używam jednych i tych samych: OSRAM z serii Nightbreaker.
Dla amatorów agrotuningu mogą być bluevision'y, z lekką naleciałością ksenonowej poświaty, ale Nightbreaker polecam bardziej.
Komentarz
-
-
trzeba rozróżnić dwa produkty: żarówki H1/H7 55W +30485039485093845098% PMPO strumienia świetlnego i żarówki zgodne oprawką z pierwowzorem ale z podwyższoną mocą - w przypadku H4 rekordzistkę jaką widziałem to z 55/60W przegwizdana na 140/140W.
Pierwsze dają bielsze światło stosując cieńsze żarniki przy takiej samej mocy pobieranej - trochę więcej ciepła, ale rozsądnie, trwałość żarówki leci na ryj.
Drugie dają o wiele więcej ciepła - co przekłada się na bardzo szybkie wypalenie odbłyśników i skutek odwrotny do zamierzonego - szczególnie jak mamy stare, zakurzone lampy - kurz na odbłyśniku powoduje, że więcej ciepła zostaje na elemencie a mniej jest od niego odbijane.
Też jarałem się Nightbreakerami dopóki jeden komplet nie zdechł po bodajże 7 miesiącach eksploatacji. W aucie 5-6 letnim większą robotę zrobi wymiana lamp na fabrycznie nowe, czyste. Polecam porównać jaką barwę światła mają w waszych autach światła mijania i drogowe (obydwie lampy używają żarówek tej samej mocy 55W) Mijania przez ciągłe używanie mają zakurzone i wypalone odbłyśniki - długich używa się od wielkiego dzwonu i odbłyśniki są tam śnieżno srebrne, a barwa światła śnieżno biała.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Ze 3 razy wymieniłem - zawsze od razu parami - chwalone przeze mnie, ale padające jak muchy Osramki Night Breakery na nowe, aż pewnego dnia założyłem jedną zwykłą H7 Tungsram 55W do pary ze sprawnym jeszcze Night Breakerem. I co? Jedna świeciła jaśniej, druga na żółtawo. Jaśniej świecił Tungsram... Jakieś pytania? :lol:
Odtąd poszedłem po rozum do głowy i sobie i znajomym polecam stosowanie zwykłej (ale nie gównianej-marketowej) żarówki i jej częstą wymianę na nową. Wolę 2x w roku dać nowe Tungsramy i cieszyć się jasnym światłem nie wypalonej żarówki niż oszukiwać się, że nazwa "Night Breaker" rozświetli mi mrok nocy.
Żeby być szczerym, NB używam nadal - ale na drogowych w obu samochodach - w Octavii i Vectrze z systemem bixenon+halogen. Jednak w Octavii NB na drogowych daje od samego założenia dziwny rozkład światła, choć możliwe że stał się on widoczny po założeniu jaśniejszych żarówek - martwe pole widoczne bezpośrednio przed samochodem w postaci "palca" biegnącego od środka samochodu - boki oświetlone OK, dal również, ale ciemno pośrodku przed nosem.
Nic nie zastąpi prawdziwych xenonów - z g... bata nie ukręcisz. Aczkolwiek na światła mijania w O2 wcale nie narzekam, poza tym że nie są skrętne
Na suchej nawierzchni da się jechać, w deszcz, wiadomo, światło ucieka. Ale brakuje mocy światłom drogowym.
M.666 4U
Komentarz
-
-
mało obiektywnie porównanie, do wypalonych NB wsadzisz obok chińszczyznę i też będzie świeciła lepiej,Zamieszczone przez beavisoaż pewnego dnia założyłem jedną zwykłą H7 Tungsram 55W do pary ze sprawnym jeszcze Night Breakerem. I co? Jedna świeciła jaśniej, druga na żółtawo.
przetestowałem NB i Tungsram i jak mi się te Tungsram skończą to wymienię z powrotem na NB, po roku użytkowania Tungsram świecą gorzej niż NB chwile przed ich zgonem.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Ale właśnie nie chodzi o porównanie dwóch nowych żarówek różnych firm, tylko o porównanie faktyczne - wypalonej NB z nową Tungsram. Przeczytaj co napisałem - wolę 2x w roku zmienić Tungsramy na nowe niż dorzynać Night Breakery. W ten sposób więcej kilometrów zrobię na nowych i jasno świecących żarówkach. Co mi po NightBreakerze, skoro nawet mimo swego krótkiego żywota pod jego koniec świeci marnie? Kiedyś broniłem tych żarówek zażarcie, ale zszedłem na ziemię jak zobaczyłem całą marność wypalonego NB - po co mi taka żarówka? Naprawdę - stawiam na nowe przeciętne żarówki, ale NOWE - czyli często wymieniane.Zamieszczone przez lorumało obiektywnie porównanie, do wypalonych NB wsadzisz obok chińszczyznę i też będzie świeciła lepiej,
M.666 4U
Komentarz
-
-
co Ci da te porównanie ? bo jak dla mnie nic, stwierdzisz tylko fakt , że star świeci słabiej (nie zależnie jakiej firmy) od nowej co nie jest zbytnio odkrywcze.Zamieszczone przez beavisoAle właśnie nie chodzi o porównanie dwóch nowych żarówek różnych firm, tylko o porównanie faktyczne - wypalonej NB z nową Tungsram
przeczytałem i zrozumiałem, mam tylko zastrzeżenia do twojego "testu".Zamieszczone przez beavisoPrzeczytaj co napisałem - wolę 2x w roku zmienić Tungsramy na nowe niż dorzynać Night BreakeryO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Przetestowałem różne żarówki tego typu w tym Philipsy X-treme Vision+100% oraz Osramy (NB). Świecą trochę jaśniej (ale na pewno nie 100%) niż zwykłe żarówki. Subiektywnie tego światła jest może jakieś 20% więcej. Aktualnie używam Tungsram Mega Light Ultra. Moim zdaniem są to najlepsze żarówki, jakich używałem. W soczewkowym reflektorze w mojej O2 FL świecą lepiej niż Osramy NB (jaśniej i bielsze światło), lepiej też od Philipsów. Trwałość też znacznie lepsza niż NB (średnio starczają u mnie na ok. pół roku zakładając jazdę w dzień na dziennych). Osramy NB wystarczyły na 3 miesiące. No i mają jeszcze jedną dobrą cechę - jak na żarówki tego typu są tanie, bo kosztują około 45 zł za komplet 2 szt. To połowa ceny NB i jedna trzecia Philipsów X-Treme. Stosunek jakość/cena nie do pobicia moim zdaniem. I dlatego używam już chyba trzeciego kompletu.
Komentarz
-
-
MZ warto jeszcze wspomnieć o różnicach pomiędzy typami żarówek oraz reflektorów i wpływie powyższego na ilość/jakość/rozkład światła
moja prywatna klasyfikacja:
H4 - bardzo duży wpływ żarówek, w tym wypadku warto wydać więcej na naprawdę dobre żarówki, naprawdę widać różnice pomiędzy standardowymi a +xx%, prywatny faworyt: osram silverstar 2.0. i żeby nie wiem co, to najlepsze H4 będą świeciły jak przeciętne H7 (norma H4 - 1000lm, norma H7 - 1500lm)
H7/H1 reflektor z odbłyśnikiem - zauważalny wpływ żarówek na jakość/ilość/dystrybucję światła, ale już znacząco mniej; w ogóle sprawna i spełniający normy żarówka H7 daje tyle światła, że jeśli tylko nie jeździsz nałogowo po nocach, to zwykłe narvy czy philipsy longlife załatwiają problem na dłuższy czas
H7/H1 soczewka - (z tego co piszą użytkownicy) - marginalny wpływ na dystrybucję światła - wszystko dzieje się wewnątrz reflektora (odbłyśnik + soczewka)
niniejszym MZ forumowy temat "polecam żarówki" powinien zostać rozbity na 3, nie do końca wg modelu, a wg typu reflektora, czyli
1. polecam H4
2. polecam H7 freeform (reflektor odbłyśnikowy)
3. polecam H7 soczewka
dodatkowo, niezależnie od typu zarówki, odradzam rękami i nogami używanie żarówek z niebieskim filtrem lub niebieskimi wstawkami jeśli tylko myślimy o bezpieczeństwie nocą - zamiast faktycznie oświetlać obszar przed autem, będziemy oślepiani przez wszelkiej maści odblaski oraz znaki, których w PL jest -jak wiadomo- znacząco za dużo, zwłaszcza na mokrym, dodatkowo piękne i efektowne samooślepianie we mgle
Komentarz
-
Jednak myślę, że temat jaki założyłem jest jednak bardziej szczegółowy od tego który linkujesz.
Komentarz